• امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
0

لیست سیاهه انتشارآلودگی هوای اراک تدوین شده و در مرحله بررسی نهایی است

  • کد خبر : 1443
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
لیست سیاهه انتشارآلودگی هوای اراک تدوین شده و در مرحله بررسی نهایی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : لیست سیاهه انتشار آلودگی هوا اراک پس از چند سال بازنگری و توسط متخصصین بومی تدوین و مقررگردید با بررسی‌های بیشتر کارشناسی همراه با لیست اجرایی پروژه های مرتبط با کاهش آلودگی هوا برای دستگاه‌ها تا یک ماه آینده به کارگروه کاهش آلودگی هوا استان ارائه شود. […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : لیست سیاهه انتشار آلودگی هوا اراک پس از چند سال بازنگری و توسط متخصصین بومی تدوین و مقررگردید با بررسی‌های بیشتر کارشناسی همراه با لیست اجرایی پروژه های مرتبط با کاهش آلودگی هوا برای دستگاه‌ها تا یک ماه آینده به کارگروه کاهش آلودگی هوا استان ارائه شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، افزود: لیست سیاهه انتشار شهر اراک یکی از اقدامات اساسی در راستای کاهش آلودگی هوا اراک است که توسط دانشگاه اراک انجام شده و با توجه به منابع ساکن و متحرکی که در شهر وجود دارد، تدوین و علاوه برآن با نرم افزار مدلسازی ونقشه میزان آلایندگی صنایع بزرگ استان ازجمله ایرالکو ،پالایشگاه، پتروشیمی ونیروگاه تهیه شده است .

وی بیان داشت کاهش آلودگی هوای اراک یکی از مطالبات به حق و اساسی مردم است و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری در تهیه سیاهه انتشار آلودگی هوای این شهر هستند.

او با اشاره باینکه در راستای مطالعه سیاهه انتشار آلودگی هوای باید ابعاد فنی موضوع با نظرات کارشناسی مد نظر قرار گیرد خاطر نشان کرد: قوانین و مقررات مربوط به عوارض آلایندگی ، تدوین اطلاعات فرآ یندهای انتشار آلودگی از صنایع ، تکیه بر اطلاعات هواشناسی به منظور بررسی پخش و پراکندگی آلاینده ها ، مدل سازی با روش های معتبر دارای مرجع علمی معتبر در این سیاهه انشار بررسی شده است .

وی بیان داشت : سیاهه انتشار آلودگی هوای اراک می‌تواند به عنوان یک ابزار ارزیابی و نظارت بر کیفیت هوا و الودگی هوا مورد استفاده قرار گیرد و مسئولان مربوطه را در تصمیم‌گیری‌ها برای کنترل و کاهش انتشار آلاینده‌ها در اراک کمک و به عنوان ابزاری جهت مانیتورینگ و ارتقاء وضعیت کیفیت هوا و محیط زیست در اراک مورد استفاده قرار گیرد.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 76 روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

لینک کوتاه : https://safiranesabz.ir/?p=1443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.