• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

تالاب امیر کلایه

  • کد خبر : 698
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
تالاب امیر کلایه

با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی ها، حجم آب تالاب متغیر است. با پیگیری های انجام شده مشکل حقابه تالاب برطرف شد. رییس اداره محیط زیست لاهیجان در گفت و گو با پایگاه خبری سفیران سبز گفت: تالاب امیر کلایه در 30 کیلومتری شمال شهرستان لاهیجان و با مساحت 1230هکتار قرار دارد. […]

با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی ها، حجم آب تالاب متغیر است. با پیگیری های انجام شده مشکل حقابه تالاب برطرف شد.

رییس اداره محیط زیست لاهیجان در گفت و گو با پایگاه خبری سفیران سبز گفت: تالاب امیر کلایه در 30 کیلومتری شمال شهرستان لاهیجان و با مساحت 1230هکتار قرار دارد. تالاب امیر کلایه دارای یک سر محیط بانی با 8پرسنل است که با کمک نیروهای اداره محیط زیست به منظور جلوگیری از تخریب، تصرف، شکار و… به صورت شبانه روزی حفظ و نگهداری می شود.

وی گفت: منبع تامین آب تالاب از زهکش نهرهایی که از طرف لنگرود و لاهیجان به سمت تالاب می آیند تامین می شود. در فصل کشاورزی با توجه به برداشت آب از تالاب، حجم آب کاهش می یابد که با برنامه ریزی و ایجاد زیر ساخت های مناسب باید نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام شود.

امیری با بیان اینکه تالاب امیر کلایه پناهگاه حیات وحش است و بیشتر به عنوان زیستگاه پرندگان مهاجر شناخته شده و 133گونه پرنده در این تالاب گزارش شده است که از آبان تا اسفند مقصد این پرندگان مهاجر است، گفت:  علاوه بر این 15 گونه آبزی و گیاهانی مانند: لاله تالابی نیز در این تالاب وجود دارد.

رییس اداره محیط زیست لاهیجان گفت: از سال گذشته اقدامات زیر ساختی از طرف اداره کل محیط زیست گیلان در راستای حفاظت از تالاب و جذب گردشگر انجام شده است مانند : احداث پل چوبی برای پرنده نگری که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است و گردشگران می توانند در خرداد ماه که فصل لاله تالابی و در زمستان که فصل پرنده نگری است از تالاب امیر کلایه دیدن کنند.

وی در پایان گفت: یکی از اقدامات مهم که در راستای حفظ تالاب انجام شده بازوسازی برای تالاب است. در سال گذشته دریچه های خروجی را بازسازی کردیم که از هدر رفت آب از تالاب جلوگیری می کند و باعث شده حجم آب بالا بیاید.

 

لینک کوتاه : https://safiranesabz.ir/?p=698

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.