• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

کود ورمی کمپوست

  • کد خبر : 707
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کود ورمی کمپوست

عنایت بارانی شیخ رباط تولید کننده کود ورمی کمپوست در گفت و گو با پایگاه خبری سفیران سبز گفت: کود ورمی کمپوست توسط کرمی به نام ایزینیا فتیدا که در ایران به نام کرم قرمز کالیفرنیایی معروف است، تولید می شود. نام دیگر آن، کرم زباله خوار است که قادر به تجزیه پسماندهای تر ( […]

عنایت بارانی شیخ رباط تولید کننده کود ورمی کمپوست در گفت و گو با پایگاه خبری سفیران سبز گفت: کود ورمی کمپوست توسط کرمی به نام ایزینیا فتیدا که در ایران به نام کرم قرمز کالیفرنیایی معروف است، تولید می شود. نام دیگر آن، کرم زباله خوار است که قادر به تجزیه پسماندهای تر ( مانند: باقیمانده میوه،سبزیجات، غذا و …) میباشد. این نوع کرم مقاومت و سازگاری بالایی با محیط دارد و در شرایط دمایی متفاوت قادر به بقاست.

وی دلیل اصلی برای تولید کود ورمی کمپوست را همجواری چند موسسه دامپروری عنوان کرد. زیرا مشکل دفع کود حیوانی وجود داشت و رهاسازی در طبیعت به شکل قدیمی موجب انتشار انواع آلودگی در محیط شده بود. بهترین راه برای حل این مشکل استفاده از کودهای حیوانی برای تولید کود ورمی کمپوست است. زیرا ماده اصلی برای تغذیه این نوع کرم کود حیوانی است.

وی با اشاره به اینکه کود ورمی کمپوست عاری از هر گونه آلودگی است و در توسعه فضاهای سبز شهری، بهترین گزینه برای رشد انواع گل و گیاهان و درختان است و موجب شادابی بیشتر آنها می شود، بر استفاده بیشتر از این نوع کود تاکید کرد.

وی گفت: یکی از مواردی که باعث می شود کشاورزان دچار خسارت شوند، از دست رفتن محصول قبل از زمان برداشت است. زیرا بدلیل استفاده از کودهای شیمیایی، شاخه های درختان تحمل فشار بار ناشی از محصول را ندارند و باعث افتادن محصول پیش از زمان برداشت می شود. اما با استفاده از کود ورمی کمپوست این مشکل را برطرف می شود.

بارانی شیخ رباط با بیان اینکه بسیاری از زمین های حاصلخیز کشاورزی به دلیل استفاده مداوم از کودهای شیمیایی در معرض تبدیل شدن به بیابان هستند، از کشاورزان خواست تا با استفاده از کودهای ورمی کمپوست عمر زمین کشاورزی و کیفیت محصولا ت خود را افزایش دهند. وی افزود: برای تبدیل زمین های کشاورزی از حالت شیمیایی به طبیعی حدود 3 الی 5 سال زمان نیاز است.

وی گفت: از مشکلات پیش روی تولید کود ورمی کمپوست نبود حمایت های لازم از سوی ارگان های مربوطه است زیرا با وجود مزایای بالای این نوع کود هنوز تقاضای بازار کمتر از حد مورد انتظار است.

 

 

لینک کوتاه : https://safiranesabz.ir/?p=707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.