• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

برف بازی در داغ ترین نقطه دنیا!

  • کد خبر : 704
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
برف بازی در داغ ترین نقطه دنیا!

یکی از شگفتی های این روستا که در دل بیابان لوت واقع شده، کوه های برفی اطراف است و پیست برفی که در فصل تابستان مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد. نماینده میراث فرهنگی و گردشگری شهداد در گفت و گو با پایگاه خبری سفیران سبز عنوان کرد: روستای سیرچ یک روستای ییلاقی و از […]

یکی از شگفتی های این روستا که در دل بیابان لوت واقع شده، کوه های برفی اطراف است و پیست برفی که در فصل تابستان مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.

نماینده میراث فرهنگی و گردشگری شهداد در گفت و گو با پایگاه خبری سفیران سبز عنوان کرد: روستای سیرچ یک روستای ییلاقی و از توابع شهداد است که در فاصله 35 کیلومتری شهر شهداد و 90 کیلومتری کرمان قرار دارد.

حجت ابراهیم زاده گفت: از جاذبه های این روستا که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند وجود آب و هوای متفاوت و طبیعت سرسبزی است که این منطقه در دل بیابان لوت دارد. همچنین سرو کهن هزار ساله، رودخانه جاری در سیرچ و کوه های برفی اطراف این روستا از دیگر جاذبه های این روستا بشمار می روند. در فصل پاییز هم انجیر خشک یکی از سوغاتی های سفر به روستای سیرچ است.

ابراهیمی زاده افزود: گیاهان دارویی در کوه های اطراف این روستا وجود دارد و تنوع بیشمار این گیاهان باعث شده است تا مردم از آنها برای درمان انواع بیماریها استفاده کنند.

وی در مورد امکانات اقامتی در این روستا چنین گفت: مجوز چند واحد اقامتی صادر شده است. این اقامتگاه ها شامل: 3اقامتگاه بومگردی، 2خانه مسافر و چند مورد اقامتی دیگرکه در دست اقدام است. همچنین مجموعه رفاهی فرهنگیان هم میتواند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد که با غذاهای محلی این روستا از آنها پذیرایی میکنند.

نماینده میراث فرهنگی و گردشگری شهداد گفت: چنانچه در این منطقه شاهد تنوع آب و هوایی هستیم،  بهترین فصل برای سفر به سیرچ فصل تابستان است که آب و هوایی دلچسب دارد و مقصد گردشگران است.

ابراهیمی زاده گفت: مردم این منطقه معیشت خود را از طریق دامداری و کشاورزی تامین میکنند مضاف بر اینکه سیرچ روستای هدف گردشگری است و انواع محصولات سردسیری را دارد که از این طریق هم امرار معاش می کنند.

وی افزود: از چهره های فرهنگی این منطقه میتوان به هوشنگ مرادی کرمانی اشاره کرد که زادگاهش روستای سیرچ است و یکی از نویسندگان برجسته و به نام کشورمان است.

ابراهیمی زاده گفت: در مجموع شهداد به دلیل داشتن کلوت ها و کویر لوت مسافران داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب کرده است. علاوه بر اینکه شهداد به عنوان داغ ترین نقطه دنیا شناخته شده است و با وجود چنین آب و هوای مطبوعی که روستای سیرچ در دل کویر دارد گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه چنین مناطقی نباید بکر بودنشان را از دست بدهند از همه گردشگران به این منطقه درخواست کرد که به تمیز نگه داشتن طبیعت بیشتر توجه کنند و در واقع گردشگران باید حافظان طبیعت باشند.

لینک کوتاه : https://safiranesabz.ir/?p=704

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.